Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1

Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1
Στο τρίτο κεφάλαιο, της πρώτης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων", θα μάθουμε πως να συγκρίνουμε δυο πράγματα και να
καταλαβαίνουμε πιο είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο.

Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει βίντεο με την διδασκαλία του μαθήματος και την εξήγηση των ασκήσεων.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις ασκήσεις που πρέπει να ετοιμάσουμε:

1. Παιχνίδι με τα καρεκλάκια και το ταμπουρίνο.
Βλέπουμε στη φωτογραφία τέσσερα παιδάκια και μόνο τρεις καρέκλες. Η δασκάλα τους λέει να παίξουν ένα παιχνίδι, όπου τα παιδιά πρέπει να γυρνάνε γύρω από τις καρέκλες, κι όταν αυτή χτυπήσει το ταμπουρίνο, θα πρέπει να καθίσουν γρήγορα. 
Επειδή όμως τα παιδιά είναι περισσότερα από τις καρέκλες, κάποιο δεν θα μπορέσει να καθίσει.
Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1
Πόσες φορές χτύπησε η δασκάλα το ταμπουρίνο;
Έπειτα η δασκάλα τούς λέει να παίξουν ένα άλλο παιχνίδι, όπου τα παιδιά θα πρέπει να κάτσουν στις καρέκλες τους.
Όταν η δασκάλα χτυπήσει το ταμπουρίνο, τα παιδιά θα πρέπει να σηκώσουν τα χέρια τους και να της δείξουν με τα δάχτυλα, πόσες φορές το χτύπησε.
Το πρώτο παιδί δείχνει 4 δάχτυλα, το δεύτερο 2, το τρίτο 1 και το τέταρτο 3.

2. Βλέπω πόσα μπαλόνια πετούν στον αέρα και ποιος αριθμός βρίσκεται από κάτω.
Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1
3. Οι ποδοσφαιριστές είναι τόσοι όσες και οι μπάλες;
Οι φανέλες είναι τόσες όσοι και οι ποδοσφαιριστές;
Όχι, οι ποδοσφαιριστές δεν είναι τόσοι όσες οι μπάλες, είναι λιγότεροι.
Ναι, οι φανέλες είναι τόσες, όσοι και οι ποδοσφαιριστές.

4. Φτάνουν τα κόκαλα για να φάνε όλα τα σκυλάκια; Είναι περισσότερα; Είναι λιγότερα;
Ναι, τα κόκαλα φτάνουν για να φάνε όλα τα σκυλάκια, μάλιστα περισσεύει και ένα.


Κεφ. 3 -Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν επτά ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Παρατηρώ σε κάθε εικόνα πόσα είναι τα δάχτυλα.
Διαγράφω από κάθε εικόνα τα αντικείμενα που περισσεύουν.
Στο αριστερό χεράκι είναι 2 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 1 οδοντόκρεμα, 0 ποτήρια και 1 οδοντόβουρτσα.
Στο μεσαίο χεράκι είναι 3 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 2 οδοντόκρεμες, 1 ποτήρι και 1 οδοντόβουρτσα.
Στο αριστερό χεράκι είναι 4 τα δάχτυλα, οπότε από κάτω πρέπει να διαγράψω 2 οδοντόκρεμες, 2 ποτήρια και 2 οδοντόβουρτσες.
Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1
2. Συνδέω με μια γραμμή τις συλλογές που έχουν ίσο αριθμό αντικειμένων.
Συνδέουμε τις 2 ξύστρες με τα 2 μολύβια, τις 3 ξύστρες με τα 3 μολύβια, τις 4 ξύστρες με τα 4μολύβια και τις 5 ξύστρες με τα 5 μολύβια.

3. Λέω πόσες είναι οι κουκκίδες.
Το πρώτο ζάρι, οι κουκκίδα είναι 1.
Στο δεύτερο ζάρι, οι κουκκίδες είναι 2.
Στο τρίτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 3.
Στο τέταρτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 4.
Στο πέμπτο ζάρι οι κουκκίδες είναι 5.

4. Προφορική αρίθμηση.
Ξεκινάμε να μετράμε από το ένα, μέχρι το δέκα.

5. Σχεδιάζω τόσες γραμμές όσα είναι τα αυτοκινητάκια.
Σχεδιάζουμε κάτω από τα αυτοκινητάκια, τόσες γραμμές, όσα αυτοκίνητα είναι. 
Κεφ. 3 - Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων - Ενότητα 1
6. Ζωγραφίζω ένα κυκλάκι περισσότερο - Ζωγραφίζω ένα κυκλάκι λιγότερο.
Εκεί που είναι 3 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 4.
Από κάτω που είναι 4 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 5.

Δεξιά που είναι 3 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 2.
Από κάτω που είναι 4 κυκλάκια ζωγραφίζουμε 3.

7. Παρατηρώ την εικόνα και συνεχίζω με τον ίδιο τρόπο.
Εδώ βλέπουμε ότι τα ζάρια αρχίζουν από το 1, μετά το 2, μετά το 3 και μετά το 4. Έπειτα συνεχίζει, επαναλαμβάνοντας τους αριθμούς πάλι από την αρχή. Στο κενό λοιπόν πρέπει να αρχίσουμε κι εμείς πάλι από την αρχή, από το 1 ως το 4 και έπειτα να τα γράψουμε ακόμη μία φορά.
Τέλος μας ζητάει να αριθμήσουμε προφορικά ως το 10, ξεκινώντας από το 1, μετά από το 2, το 3, μέχρι να φτάσουμε στο 10.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε πολύ, αν κατά την πλοήγησή σας συναντήσετε κάποια ανάρτηση που παρουσιάζει πρόβλημα, αφήστε σχόλιο ή στείλτε μας email.